tirsdag 15. mai 2012

Jubileum og vår i studio Baluba!

hest_i_studio   08052012429[Kristins hester invaderer Balubas hovedkvarter sakte men sikkert.]

I April ble Baluba Illustrasjon 1 år. Det gikk oss nesten hus forbi, så fort har det gått! Derav glemte vi jo helt å dele dette med dere. Men jubileet måtte jo markeres og feires, og det gjorde vi til fulle en vanlig gråværsøndag på Jæren. Vi dro til Sola Strand Hotel for en dag med yoga og spa (arrangert av Satya Yoga). Et herlig avbrekk med god trening og avslapning om hverandre, med en bugnende lunsjbuffet som prikken over i’en.

22042012393[Solastranden kledd i grått]

08052012435
08052012438
08052012439
08052012431
 
Ellers har det vært en rolig vår i studio. Siden jul har Kathrine jobbet i en større stilling hos reklamebyrået Lokomotiv Media, og da blir det innimellom litt vel stille i studio for Kristin. Men begge jobber videre med sitt og treffes med jevne mellomrom for å utveksle råd og idéer.
 
08052012437
 
etikk1
kathrine copy
Kathrine illustrerer for Sykepleien og på oppdrag fra Fete Typer laget hun forsideillustrasjonen til den siste utgaven av Innovasjon Norges magasin Innsats...

10052012448
 
... mens Kristin bl.a. tegner en god gammel årgang, skisser idéer til logo for Sølvberget Blomster og jobber mot utstilling på Ranglerock sammen med Stine Rommetveit:)

8 kommentarer:

  1. Gratulerer med jubileum! Juhuuu! Studioet deres kledde hester:)

    SvarSlett
  2. jippi. Hurra for et år sammen, Kristin! Satser på mange flere:)

    SvarSlett
  3. Takk Gunvor!

    Og ja Kathrine, det håper jeg og:D

    SvarSlett
  4. Veldig koselig studio! Og flotte illustrasjoner for Sykepleien. Biltegninga ser spennande ut. Vil gjerne sjå sluttproduktet:) Bruker Kristin lysbord i dette arbeid eller er alt frihandstegning? Gode kreative dagar til de!

    SvarSlett
  5. Ja, ikke sant? Digger illustrasjonene til Kathrine, hun har en leken og dyktig strek!

    Jeg bruker lysbord til å skisse opp denne type tegninger ja, så fortsetter jeg på frihånd. Denne skal også få en dæsj farge på seg: knall oransje! Skal huske på å legge den ut når jeg blir ferdig, jeg måtte begynne på nytt fordi jeg klarte å søle vann på denne... Så irriterende, men på'n igjen;) Finværet gjør det heldigvis lettere å takle slike dager!

    God kveld til deg:)

    SvarSlett
  6. Hei igjen.
    Takk for innspel. Er så kjekt å dele teknikkar og slikt. Eg har ikkje eit fellesskap å jobbe i, så savner å møte likesinna for kreativt gladprat. Og da er det så flott når ein kan spør litt på bloggane. Gleder meg til å sjå sluttresultatet- høres spennande ut med knall oransje. Og ja, søling kan vere såå irriterande. Spesielt mot slutten av eit arbeid, da blir det ein del riving i håret, he he. Nyt godværet med dine kreative gleder!

    SvarSlett
  7. Tusen takk for skryt Line Katrin og Kristin! Sølte du Åå tegningen, Kristin? Så kjipt. Gleder meg til å se den ferdig.

    Line Katrin, det et veldig givende å dele studio med KRistin. Håper du finner en Kristin det du bor også:) ellers kan du alltids komme på virituelle eller fysiske besøk hos Baluba.

    SvarSlett
  8. Hehe, så fint sagt Kathrine! Og Line Katrin, du må absolutt stikke innom hvis du en dag skulle være på disse trakter. Og fortsette å spørre på bloggen så klart. Jeg synes også blogger gir meg en følelse av å være med i et større felleskap, og finner så mye inspirasjon, gode råd og erfaringer rundt omkring. Det er godt å dele:D

    SvarSlett